Facturatiegegevens
Entiteitgegevens | Facturatieadres | Facturatie e-mail | Telefoonnummer |
Gemeentebestuur Herselt BE0207.502.103 |
Kerkstraat 1
2230 Herselt |
financien@herselt.be | 014 53 90 17 |
OCMW Herselt BE0212.218.974 |
Kerkstraat 1A
2230 Herselt |
financien@ocmwherselt.be | 014 53 90 28 |
AGB Gemeente Herselt BE0881.917.070 |
Kerkstraat 1
2230 Herselt |
financien.agb@herselt.be | 014 53 90 18 |
Vormvereisten onkostennota/factuur
Niet BTW-plichtige leverancier
Particulieren, bepaalde vrije beroepen, rechtspersonen zonder btw-nummer, …
Vermeld minimaal onderstaande gegevens op jouw onkostennota voor een correcte uitbetaling:
- Naam
- Adres
- Jouw IBAN bankrekeningnummer
- Opmaakdatum
- Bestelbonnummer (indien gekend)
- Omschrijving en datum van dienst/levering
- Bedrag
BTW-plichtige leverancier
NV, BVBA, bepaalde vrije beroepen, … Heb je een btw-nummer, dan ben je verplicht de vormvereisten volgens de btw-wetgeving toe te passen.
- Vermeld op het factuur: datum, factuurnummer, btw-percentage en btw-nummer.
- Als er geen btw moet worden verrekend, vermeld op het factuur de juiste reden.
- Het factuur moet voldoende gedetailleerd zijn en verwijs indien nodig naar jouw offerte.
- Noteer de bestelbonnummer (indien gekend).
Voor alle opdrachten voor de gemeentelijke entiteiten van Herselt zijn de wetten en besluiten met betrekking tot overheidsopdrachten van toepassing.
Verzenden van het factuur
Facturen kunnen per post, digitaal per e-mail of via PEPPOL verzonden worden.
De voorkeur gaat uit naar een digitale verzending per e-mail (of PEPPOL).
Als het factuur per post wordt verzonden, verzend dan naar de maatschappelijke zetel en niet naar het leveringsadres.
Betaaltermijn
Het lokaal bestuur beschikt over een betalingstermijn van 30 dagen na ontvangst van het factuur.