Evenementenloket-info

Via het evenementenloket kan je eenvoudig een evenement aanvragen of je dossier opvolgen, zonder papierwerk.

Evenementenloket

Wat heb je nodig voor je begint?

  • Het rijksregisternummer van de aanvrager om een account aan te maken (enkel de eerste keer)
  • Digitale plannetjes van wandelingen of fietstochten
  • Digitaal inplantingsplan voor sommige evenementen bv. als je een tent zet

Wanneer dien je een aanvraag in?
Minstens 2 maanden op voorhand. Het evenementenloket laat niet toe dat je een aanvraag te laat indient. (Je kan de aanvraag in stappen uitvoeren en je dossier tussentijds opslaan totdat de aanvraag volledig is. Het dossier moet wel ten laatste 2 maanden voor het evenement volledig zijn). Begin dus best tijdig met je aanvraag. 

Welke vergunningen moet je aanvragen?
Je hoeft hier zelf niet over na te denken. Het evenementenloket leidt je automatisch (via verschillende vragen) naar de formulieren die je nodig hebt om alle noodzakelijke vergunningen aan te vragen.

Kan je alleen promotie maken?
Ja! Je kan via het evenementenloket promotie maken op de gemeentelijke activiteitenkalender, UiTinVlaanderen, de digitale infoborden in de verschillende deeldorpen en langs de openbare weg.

Wat gebeurt er na het indienen van de aanvraag?
Je kan op elk moment de status van je evenement opvolgen. Hebben wij een vraag of is de aanvraag behandeld, dan krijg je een e-mail.

Waar moet je zeker nog aan denken?

  • Sabam en billijke vergoeding: Speel je muziek tijdens je evenement? Vraag zeker je licentie aan: www.unisono.be/nl/licenties
  • Aanvraag uitleendienst: Heb je materialen nodig van de gemeentelijke uitleendienst (bv. geluidsmeter, stoelen en tafels, ...)? Vraag deze tijdig aan: www.herselt.be/uitleendienst 
  • Als je een marktkast gebruikt, bekijk dan ook eens het reglement dat hiervoor van toepassing is.

Video